How to add picture with your account name?
-
Sorry about this, but I have trouble adding a picture with my account name. I see that many people have managed, so I guess I am overlooking something. When I go to my account profile, I see no option to change the standard picture. Can someone help me out? Thanks!
-
Go to the website, profile page, tick on the button in the right corner. Then on the pencil to change the picture
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Hi Hans, dank voor je snelle reactie. Ik zie nu dat er twee verschillende situaties zijn. Bij mijn profiel op MRA in groepen et. heb ik er een foto bij kunnen zetten. Maar bij mijn profiel op het MRA forum wordt die foto niet zichtbaar en staat er een blauw standaard icoontje. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik dat kan wijzigen? (of is het daarvoor nodig mijn account te koppelen aan Facebook of Apple of zo)?
Groeten en bedankt, Ed -
Klik op het icoontje op het forum, 3 puntjes, profiel wijzigen
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Hi Hans, ik voel meteen beetje dom, maar het lukt me niet. Ik kom dan in het volgende scherm, maar als ik op het standaard icoon klik kan ik het nergens wijzigen….
-
Klik eens op de 3 puntjes in het blauwe rondje
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Hi Hans, ja, als ik op de drie puntjes klik in het blauwe rondje, dan kom ik via EDIT op het scherm waarvan ik hierboven een schermafdruk heb geplaatst. Ik kan daar niet het plaatje wijzigen. Bij de drie puntjes heb ik ook de optie van het penseeltje, daar kan ik het ook niet.
Ik ben het met je eens dat je zou verwachten dat je het daar kunt wijzigen, maar ik kan het daar niet wijzigen, dat is het vreemde.
Maar laat het anders maar zitten, het is slechts een cosmetisch iets.
Dank voor je hulp.
Gr.,
Ed -
@Ed-Lauwerens-0 Ga op de website (Routelab, niet het forum!) naar de profielpagina. Klik dan rechts in de menubalk op Bewerk profiel. Daarna verschijnt er een potlood in het ronde kader waar je je foto kan uploaden.
-
@Rob-Verhoeff Rob en Hans, dank jullie wel.
-
@Rob-Verhoeff, Dat is niet de forum avatar hoor
@Ed-Lauwerens-0, Het vreemde aan jouw screenshot is dat onder je forum avatar een knop hoort te staan om hem te veranderen. Die zie ik op jouw screenshot niet...
-
@Con-Hennekens Hi Con, ja, daar zit hem het probleem. Ik heb net gecontroleerd en die tekst "Change Picture" staat er bij mij niet. Ook daar in de buurt klikken levert niets op. Ik gebruik de laatste versie van Safari. Ik heb ook gekeken met Firefox en daar is de situatie ook zo. Zonder die knop kan ik niets. Fijn dat je het zag, ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen...
-
@Ed-Lauwerens-0, Jammer alleen dat ik geen oplossing voor je heb. Een andere browser proberen zou inderdaad mijn suggestie zijn. Bij mij zie ik ook in firefox gewoon die knop. Ik denk dat je het beste even een support ticket inschiet, met de vraag waarom bij jouw account die knop ontbreekt. Ik heb even gekeken, die knop opent geen nieuw venster (met een URL die ik zou kunnen delen) maar genereert een pop-up op de pagina. Dat biedt dus geen ingang helaas...
Kun je wel andere details in je account wijzigen? of lukt dat ook niet (locked account denk ik aan).
-
@Con-Hennekens Dit werkt niet. Geeft foutmelding bestand te groot. Max 259 kb. ongeacht mijn bestand maar 200 kb is
-
@Bart-4, Geen idee, maar dat zou te maken kunnen hebben met bestandscompressie misschien? Het resulterende plaatje op de website is slechts 200x200 pixels. Dus probeer hem eens te resamplen en dan op te slaan?
-
@Con-Hennekens 100 kB werkt
-
@Con-Hennekens said in How to add picture with your account name?:
@Rob-Verhoeff, Dat is niet de forum avatar hoor
Kak daar heb je mij mooi te pakken
Wat een onzin hè, twee profielen voor één community.Volgende keer eerst bij mijzelf uitproberen
-
@Rob-Verhoeff said in How to add picture with your account name?:
Kak daar heb je mij mooi te pakken
Yessss!
Het forum en de planner is wel mooi aan elkaar gelinkt, maar zijn toch echt aparte stukjes software.
Ik wist het toevallig, omdat ik inderdaad 2 afzonderlijke plaatjes er op heb. -
@Con-Hennekens Nou, ik heb toch maar een ticket ingediend. Heb er wel bij gezegd dat het geen hoge prioriteit heeft, maar wil toch wel weten waar dit nu fout gaat. Bedankt voor alle hulp zo ver.