Beter laat dan nooit: Even voorstellen
-
Hoi! Ik ben al een poosje MRA gebruiker, maar ik heb me eigenlijk nog nooit voorgesteld, dus bij deze:
Mijn naam is Robin, op deze wereld sinds 1969. In het dagelijks leven ben ik Solution Architect in de ICT en het geld wat ik daarmee verdien geef ik dan weer uit aan mijn hobbies, zoals muziek (luisteren en maken), concerten bezoeken, vintage computers, en uiteraard ook aan mijn Can Am Spyder, die al verschillende mooie upgrades heeft ondergaan en waarmee ik graag een rondje mag rijden.
Ik vind het leuk om mooie routes uit te zetten en deze alleen of met anderen samen te rijden. Mede door de serie webinars begin ik steeds meer alle mogelijkheden en functies van MRA te ontdekken.
Nu alleen nog een wat betere tablet voor MRA Navigation aanschaffen. Eentje waarvan de accu niet in no-time leeg loopt en die ook niet steeds uitschakelt als de buitentemperatuur boven de 25 graden komt!
-
Hallo Robin, welkom op het forum.
Mooi zo'n Cam Am Spyder.Kijk even hier, Serge heeft een tablet op zijn BMW GSA.
Als je vragen hebt mbt het gebruik en mogelijkheden van MRA of eventuele problemen, kun je die op het Nederlandse deel (zelfhulp) stellen.
-
@Robin-van-der-Hoeven hai Robin,
dan moet je echt dit eens lezen:
https://forum.myrouteapp.com/topic/339/mra-navigation-op-groot-scherm-op-een-gsa
-
Kijk eens onder hier.... in mijn post
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Blijkbaar dachten we dus an hetzelfde
kan geen kwaad, nu vind hij het zeker.
Mar het zou een prachtige uitbreiding zijn van MRA als er naast een telefoonpakket, ook een tablet versie zou zijn. De iets grotere schermen, en een stylus moeten toch extra mogelijkheden geven?
-
@Drabslab
Je kunt MRA toch al op een tablet gebruiken -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master ik heb geen ervaring met MRA Nav, ik gebruik zelf een TomTom rider 400;
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik het gebruik van een telefoon voor navigatie op een motor niet zie zitten omdat ik vrees dat zo'n ding daar niet stevig genoeg voor is. Nu weet ik ook wel dat mensen hier op het forum dagelijks lijken te bewijzen dat het wel kan, maar ik ben een beetje aan de voorzichtige kant en die dingen kosten nogal wat.
Een rugged tablet lijkt een betere optie en heeft als extra voordeel dat je geen andere tablet meer moet meesleuren in een rugzak op reis. Eenmaal TomTom kapot ga ik zeker in die richting experimenteren.
Maar ik heb er momenteel dus geen idee van of MRA nav het grotere tablet scherm ook nuttig zal gebruiken, of als het enige effect zal zijn dat alle knoppen twee keer zo groot gaan zijn..
Maar daar weet jij misschien een antwoord op
-
Ik gebruik MRA Navigation op een iPhone 7S en op een Samsung A8 in combinatie met mijn Zumo XT (op de foto nog de 590)
Ik moet wel bekennen dat ik de telefoon alleen bij mooi weer gebruik op de motor. In de auto gebruik ik hem altijd om te navigeren indien nodig)
En de MRA Navigation App doet het echt goed, natuurlijk zijn er nog verbeterpunten / gebruikers wensen, maar die gaan zeker nog komen in de toekomst.
Voor wat betreft het gebruik van MRA Navigation op de motor met een tablet, kan op dit moment denk ik alleen Serge ervaren hoe dit werkt, ik vermoed goed en natuurlijk beter leesbaar door het grotere scherm. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Ziet er inderdad heel goed uit.Als mijnen TomTom het opgeeft dan zal ik waarschijnlijk ook naar MRA Nav switchen, maar dan liefst op een rugged tablet met een sim kaart in, Serge achterna
Zolang MRA in basis perfect werkt en blijft evolueren heb ik er geen erg in dat er nog tekortkomingen zijn, dat wordt dan wel opgelost met wat geduld en boterhammen.
-
Hoi Allemaal,
Hierbij stel ik me graag aan jullie voor.
Ik ben Edwin de Lang en 50 jaar oud.
Ik ben op 17-7-2020 5 jaar getrouwd met mijn vrouw Linda.
Wij wonen in Ede in de provincie Gelderland en ik heb mijn rijbewijs behaald op 10 mei 2019
en mijn motor (Kawasaki Vulcan S is van 13 juni 2019 en heb sinds dien bijna 6000 km. gereden met
heel veel plezier. -
@Edwin-de-Lang
Hallo Edwin, welkom op het forum, eventuele vragen kun je hier stellen: https://forum.myrouteapp.com/category/12/nl-forum-zelfhulp