Van mobiel overzetten op je Garmin
-
Is het mogelijk om een route die je hebt gemaakt op je mobiel over te zetten op je Garmin divice?
-
Als deze in je bibliotheek staat kan je hem via de Garmin Drive app overzetten naar je Zumo XT en via de Tread App naar je Zumo XT2
-
Voor diegene die geen Garmin XT of XT2 hebben.
Ik gebruik hiervoor een OTG (OnTheGo) kabel op mijn android. Google maar op "OTG kabel - USB C naar USB A" of "OTG kabel - microUSB naar USB A" afhankelijk van welke laadpoort je telefoon heeft.
Hiermee kun je (als je android OTG ondersteund) je Garmin op je telefoon aansluiten. OTG zorgt er namelijk voor dat je telefoon poort als Server (PC) gaat fungeren en je Garmin als client gaat zien. In je Android zal je in de "mijn bestanden" app een extra drive gaan zien als de Garmin gekoppeld is (even geduld). Je kunt vervolgens je gedownloade route als .GPX bestand naar je Garmin kopieren dan wel verplaatsen.
Let ff op dat je dit bestand wel in de directory GPX op je Garmin moet zetten. daarna kun je de route of track inclusief POI's (afhankelijk van welke versie je gedownload hebt) zonder problemen importeren.