Stopplaatsen plannen n.a.v. afstand of tijd?
-
Ik kan het zo snel niet vinden, maar wellicht heel simpel.
Op weg naar vakantie wil ik kunnen bepalen dat ik na bijvoorbeeld 5 uur een overnachting wil plannen, nu kan ik natuurlijk telkens ergens gokken en een tussenpunt aanklikken, maar is er een eenvoudige manier om te zeggen dat ik na X-tijd of X-km's een bepaald punt wil zoeken? -
@Patrick-de-Swart Jazeker, dat kan. Als je route klaar is dan klik je in de linker balk op het hamburgermenu en navigeer je naar 'Routepunten'. Daar kan je zowel op tijd als afstand een pauzepunt selecteren. Afhankelijk van je hoeveelheid routepunten moet je meer of minder naar onder scrollen door je lijst met waypoints.
-
@Rob-Verhoeff Dank je wel, ook heel handig maar wat ik bedoel is: ik vertrek bijvoorbeeld om 9:30 uur in Maastricht, dan wil ik dat het volgende routepunt bijvoorbeeld 450km verderop is, dus dat wil ik invoeren zodat ik dan zie waar ik ongeveer ben en dan daar vlakbij bijvoorbeeld een camping of hotel zoeken. Nu moet ik telkens een beetje gokken en klikken en zien hoeveel tijd of kilometers ik op klik. Ik weet even niet hoe ik het handiger kan uitleggen.
-
@Patrick-de-Swart Je legt het prima uit nu. Die methode bestaat voor zover ik weet (nog) niet in deze planner. Is er trouwens een planner die dat wel kan? De enige routes die je in deze planner kunt maken op basis van tijd/afstand zijn (scenic)rondritten. Ik denk dat jij van A naar B wilt en dan een hotel boeken in B.
-
@Rob-Verhoeff Ja, zo ongeveer ik wil van A naar D en een overnachting op B en C zeg maar.
Maar die wil ik dan plannen zodat ik in kan voeren dat ik per dag maar 450km wil rijden (bijvoorbeeld) Maar dat bestaat (hier) dus niet. Geen idee of het elders wel bestaat, maar volgens mij moet dat software matig makkelijk te doen zijn en ik denk dat daar ook wel meer mensen profijt van kunnen hebben dus laten we vooral hopen dat ze dit gaan implementeren haha.Bedankt voor je reactie en uitleg!
-
Je kan een wekker zetten die 5 uur na je vertrek rinkelt.
Vervolgens ook je route opsplitsen zodat die stopt na 425 km.
Weet niet wie eerst zal zijn de STOP of de WEKKER ?
Is dat geen deel van de oplossing ? -
@EMW-motorridders Leuk bedacht en zeker een idee, maar ik wil vooraf bepalen waar ik overnacht en dus reserveren.... dan is dit net niet wat ik bedoel haha
-
@Patrick-de-Swart als je vooraf al hebt bedacht waar je zou willen overnachten is de rest van je vraag toch overbodig
Je kunt bij het plannen wel makkelijk zien hoeveel km je al hebt gepland en hoelang je daarover gaat doen.
Met al die gegevens bij elkaar moet het toch lukken -
-
@Marinus-van-Deudekom
We proberen te helpen hé : Vraag is het na 5 uur rijden, of na 5 uur tijdspanne met alles pauzes en tankbeurten inbegrepen ?
Een tankbeurt + een koffie of thee drinken + een plasbeurt en je ben al 20 minuten minstens kwijt.
Een grote boodschap + handen grondig wassen kit af op 30 minuten.
Alles hangt ook af van het of je die 5 uur in de ochtend plant, of over de middag heen of in de namiddag ?Ik heb ook de 2626 km gereden in 36 uur ( Iron But ) en dan was de discipline om om de 200 km halt te houden voor de tank, de plas, de rekoefening, de versnaperingetjes, de billen te masseren, enz.
Praktisch gezien 2626 km in 30 uur was gemiddeld 87km/uur. In jouw redenering zou je nà 5 uur 437,5 km kunnen rijden en dan moet je die overnachting plannen. Is de tijd 6 uur, dan geraak je 525km ver, met dien verstande dat je lokale verkeerssnelheden respecteert.Mijn Iron But : Het was van Brussel Centrum naar Girona ( Spanje ) H&T met 4-5 uur slaap. Vertrek 9:00u AM, aankomst terug de dag erna om 21:00u PM
Ik zou je vraag ook aan ChatGTP voorleggen. Misschien weet zij wel raad ?
-
@EMW-motorridders said in Stopplaatsen plannen n.a.v. afstand of tijd?:
@Marinus-van-Deudekom
We proberen te helpen hé : Vraag is het na 5 uur rijden, of na 5 uur tijdspanne met alles pauzes en tankbeurten inbegrepen ?
Een tankbeurt + een koffie of thee drinken + een plasbeurt en je ben al 20 minuten minstens kwijt.
Een grote boodschap + handen grondig wassen tikt af op 30 minuten.
Alles hangt ook af van het of je die 5 uur in de ochtend plant, of over de middag heen of in de namiddag ?Ik heb ook de 2626 km gereden in 36 uur ( Iron But ) en dan was de discipline om om de 200 km halt te houden voor de tank, de plas, de rekoefening, de versnaperingetjes, de billen te masseren, enz.
Praktisch gezien 2626 km in 30 uur was gemiddeld 87km/uur. In jouw redenering zou je nà 5 uur 437,5 km kunnen rijden en dan moet je die overnachting plannen. Is de tijd 6 uur, dan geraak je 525km ver, met dien verstande dat je lokale verkeerssnelheden respecteert.Mijn Iron But : Het was van Brussel Centrum naar Girona ( Spanje ) H&T met 4-5 uur slaap. Vertrek 9:00u AM, aankomst terug de dag erna om 21:00u PM
Ik zou je vraag ook aan ChatGTP voorleggen. Misschien weet zij wel raad ?
-
@EMW-motorridders said in Stopplaatsen plannen n.a.v. afstand of tijd?:
@Marinus-van-Deudekom
Ik zou je vraag ook aan ChatGTP voorleggen. Misschien weet zij wel raad ?Kak! Is ChatGPT vrouwelijk? Dan mag ik wel oppassen wat ik allemaal invoer, anders wordt mijn leidinggevende boos!!