Rare kronkles in de route
-
Bij het plannen van een route naar Oostenrijk kom ik fouten tegen in de kaart. Ik plan een route op de SS12, maar deze weg wordt verlaten voor Vipiteno om na Vipiteno terug in te voegen op de SS12. Probeer deze fout te omzeilen door punten te plaatsen maar dat lukt niet. Instellingen; seizoensafsluitingen uitschakelen en tol vermijden. In andere routeplanners heb ik het probleem niet. Oa basecamp, viamichelin en waze.
-
@Bart-4 Tol vermijden lijkt mij de oorzaak. In Oostenrijk mag je alleen met een tol-vignet op de meeste snelwegen en ook op veel S-wegen.
-
@Herko-ter-Horst Op de SS12 moet geen tol betaald worden. Waardoor de andere routeplanners gewoon de SS12 blijven volgen. MRA wil dit niet doen zelfs niet als ik punten op de SS12 zet. Als ik tol vermijd zet volgt hij natuurlijk de autostrade A22 die natuurlijk vignet plichtig is.
-
@Bart-4 Sorry A13 is vignet in Italie A22 is tol
-
@Bart-4 Ah pardon, dit is nog Italiƫ. Ik heb het net even geprobeerd en de andere kant op lukt wel grotendeels, hij laat dan alleen kleine omweg aan de zuidkant van Vipiteno zien.
https://wego.here.com/ doet hetzelfde, dus het is geen MRA-specifiek probleem.
Mogelijk oude werkzaamheden die niet goed zijn afgemeld o.i.d.?
-
@Bart-4 said in Rare kronkles in de route:
Vipiteno
Zie plaatje, zwarte pijlen = afgesloten
Zet de verkeerslaag aan en zoom maximaal in. -
Dat verklaart wel waarom Here je daar niet langs stuurt, maar nog niet waarom alleen Here vindt dat die straat/straten afgesloten zijn.
-
@Herko-ter-Horst
Ik heb al vaker gezien dat de verschillende kaart leveranciers niet dezelfde database met afsluitingen toepassen. -
Waarschijnlijk de seizoensafsluitingen. Wordt op dit moment verder onderzocht.
-
Daarom heb ik op Waze gekeken omdat ik dacht misschien een route onderbreking. maar op waze vermeld hij geen werken. Wat raar is , is als ik de route in het menu vergelijk met OSM daar neemt OSM gewoon de SS12. Als ik de kaart OSM selecteer dan blijft de route ongewijzigt, en vermijd hij de SS12
-
Bij mij zie ik niet deze werken met de verkeerslaag aan (op de computer) en hij neemt die 2 ronde punten om de SS12 terug op te gaan
-
Hier in vergelijk OSM
-
Door andere topics door te nemen heb ik een deel van de oplossing. Als standaard OSM kiest neemt hij zonder problemen de SS12. Natuurlijk kan je hier niet mee navigeren. Ook ik niet omdat ik de track naar de zumo dr stuur. Dus ben ik genoodzaakt de route te verbeteren in basecamp.
-
@Bart-4 Resultaat van het verhaal Zumo XT blijven gebruiken.
-
@Bart-4 Rare kronkels zijn opgelost in de Here kaart. Is er iets verandert.