Ervaringen en problemen nieuwste versie MRA Next 3.2.17 - 181
-
Gebruik iPhone 12 Pro, Apple Carplay op Honda NT1100DCT, MRA versie’s 3.2.17 - 179 heenreis /180 lokaal en 181 terugreis
Afgelopen week (3-6 t/m 10-6) een heen- en terugreis gedaan naar de Mont Ventoux in Zuid Frankrijk. Tijdens deze heen- en terugreis en tijdens lokale ritten diverse malen een crash van de App gehad. Zoveel mogelijk gedeeld. Op de terugreis overkwam mij dit ook enkele keren en tijdens het rijden is dit niet prettig.
Helaas kan het menu in Apple Carplay (nog) niet bediend worden met de knoppen op het stuur. Zeker tijdens het rijden in zeer slechte weersomstandigheden zou dit toch een pré zijn.
Gisterenmiddag laat nog even een kort ritje in de buurt gedaan en de route laten opnemen (als test). Na een pauze de route vervolgd en tijdens het rijden de opdracht gegeven om naar “thuis” te navigeren. Hierop had ik de keuze van navigeer gemaakt. Bleef ik constant het menu met een draaiend cirkeltje in beeld houden. Op de Apple wijze de App afgesloten (vegen vanuit de hoek) en opnieuw opgestart.. Op zowel de iPhone als de Apple Carplay verscheen de plattegrond in beeld, maar dan met zwarte blokken. Op de iPhone kreeg ik wederom het keuze menu en nogmaals op navigeer gedrukt. Ook nu weer hetzelfde resultaat. Na het nogmaals opnieuw de MRA-app afsluiten en opstarten de keuze Nee gekozen. Toen kreeg ik wel de route in beeld, echter de zwarte blokjes bleven in beide schermen zichtbaar. De gesproken aanwijzingen en de aanwijzingen in beeld waren vanaf toen wel goed.
Hieronder wat screendumps.Last week (3-6 to 10-6) we made a return trip to Mont Ventoux in the South of France. During this outward and return journey and during local journeys, the App crashed several times. Shared as much as possible. On the return journey this also happened to me a few times and while driving this is not pleasant.
Unfortunately, the menu in Apple Carplay cannot (yet) be operated with the buttons on the steering wheel. This would be an advantage, especially when driving in very bad weather conditions.
Did a short ride in the neighborhood late yesterday afternoon and had the route recorded (as a test). After a break continued the route and while driving instructed to navigate to "home". On this I had made the choice of navigate. I kept constantly keeping the menu with a rotating circle in view. Closed the App in the Apple way (swipe from the corner) and restarted. The map appeared on both the iPhone and the Apple Carplay, but with black blocks. On the iPhone I again got the menu and again pressed navigate. Again the same result. After closing and restarting the MRA app again, choose No. Then I did see the route, but the black blocks remained visible in both screens. The spoken directions and the directions on screen were good from then on.
Below are some screenshots.Beeld Apple Carplay: Na eerste keer Navigeer gekozen te hebben kreeg ik dit in beeld
Beeld iPhone
Beeld Iphone: wederom Navigeer gekozen
Beeld Apple Carplay
Beeld iPhone na keuze Nee . Routebeschrijving doet het weer
Beeld Apple Carplay
Beeld iPhone
-
@Siepermann-Ronald dank voor de feedback! We gaan over de komende weken hard werken aan CarPlay & Android Auto